Släpp någon före

Publicerat: 2010-08-10 / 16:42:43 | Kategori: FRÄMLINGAR: Folk du aldrig träffat
Du har kanske också varit med om samma situation som jag: du står i mataffären med tre personer med varsin överfull kundvagn framför dig i kön till kassan. Själv står du med en ensam banan i handen, din enda vara. Du är svettig och vill nästan ta bananen och bara springa mot tåget som går om tio minuter.

Jag slår vad om att jag inte är ensam! Tyvärr har det hänt ganska sällen att personen framför upptäckt min situation och släppt mig före dem. Jag har sällan varit i just deras situation eftersom jag aldrig handlar särskilt mycket ensam, men däremot har jag försökt förbarma mig över stressade småbarnsmammor med två gråtande barn på någonstans under fyra år.

Alla tycker vi väl ofta att vi har bråttom och att ingen annans tid får vara viktigare än vår- tro mig, det är faktiskt så med de flesta. Men en enkel handling som att släppa någon före i kön någonstans kan faktiskt göra någons dag.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: