Räkna välsignelser

Publicerat: 2010-09-09 / 13:51:50 | Kategori: DONERA: Tid
Hittade inget bättre ord än välsignelser, så det får duga. Ibland blir man lätt så upptagen med allt att man glömmer bort de små bra saker som händer en och finns omkring en. En otroligt bra grej är att räkna dessa saker varje kväll. Försök komma på minst 5 stycken varje kväll, stora eller små. Allt ifrån "jag är tacksam för att jag har ett varmt hem" till "jag är så glad att X finns" eller "jag har tur som kan få gå i skogen". Vissa dagar då man är på lite sämre humör kanske det blir saker som "det var bra att jag INTE blev påkörd av en bil idag", men de räknas de med. Prova! Man mår faktiskt bättre när man är glad och tacksam och ser fler och fler fördelar i sitt liv!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: