Möt dina rädslor

Publicerat: 2010-10-02 / 18:20:29 | Kategori: Allmänt
Höga höjder, getingar, mörkret- alla är vi rädda för något. Vissa rädslor är ju logiska och handlar om sunt förnuft och självbevarelsedrift. Hoppa ut för stup eller simma bland krokodiler är inte den bästa idén. Men de rädslor som inte är så pass rationella bör man göra något åt. Det tar tid, kraft och ibland en och annan tår, men det är möjligt att åtminstone lindra rädslan. Man kanske inte måste hoppa bungeejump, men det är bra om man kan stå på köksstegen utan att få svindel. 
Bara du kan jobba bort dina rädslor. Det ger självförtroende, självkänsla och man blir nöjd med sig själv. Man fattar att riktigt mod är att göra saker man tycker är läskiga, inte att göra våghalsiga saker (vissa älskar adrenalinkicken i att åka "fritt fall", andra mår illa av att titta på). Tänk om alla vågade möta det de var rädda för, skulle vi då ha så mycket konflikter i världen egentligen? Våga möt dina rädslor och kasta dig ut- du och din omgivning kommer troligen att tjäna på det.                                                                                    

Ellen
Publicerat: 2010-10-19 / 19:52:41 | Blogg/hemsida:

Ja de här med höghöjdsrädsla har vi i alla fall jobbat på en gång i tiden ;)

Karolin
Publicerat: 2010-10-19 / 20:21:33 | Blogg/hemsida: http://hjalptill.blogg.se/

Du, skoja inte! Fy för den lede vad LIVRÄDD jag var... Men kom inte och säg att jag inte utmanade mig själv! Usch, vad hemskt jag mådde...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: